Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011

Τροφή για καύσιμα


Το σώμα σας είναι μια πολύπλοκη μηχανή που απαιτεί τον σωστό συνδιασμό από καύσιμα για να λειτουργεί στο έπακρο. Αποκτά αυτήν την ενέργεια από τις τροφές που καταναλώνετε. Όμως, το τι τρώτε παίζει σημαντικό ρόλο όταν απαιτείται η υποστήριξη βέλτιστων επιπέδων ενέργειας.

Η ζάχαρη προκαλεί αυξομειώσεις ενέργειας

Πολλοί άνθρωποι αγνοούν ότι οι ανθυγιεινές επιλογές τροφίμων συμβάλλουν στην έλλειψη ενέργειας, και η κατανάλωση ζάχαρης είναι ο κύριος ένοχος. Κατά μέσο όρο καταναλώνουμε περισσότερα από 150 κιλά ζάχαρης ετησίως σε γλυκά και αναψυκτικά. Ένα μεγάλο φορτίο ζάχαρης προβλέπει αρχικά μια γρήγορη ενεργειακή ώθηση, η οποία στη συνέχεια ακολουθείται από μια γρήγορη πτώση. Επεξεργασμένα σάκχαρα όπως τα ζυμαρικά, το ρύζι, ψωμί και τα τσιπς προκαλούν αυτές τις αυξομειώσεις στα επίπεδα ενέργειας των ανθρώπων. Η αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης είναι η υγιεινή διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη, και άφθονη ενυδάτωση.

Το νερό βοηθάει

Η ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού είναι υψίστης σημασίας για την υγεία μας και το επίπεδο της ενέργειάς μας σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από την ποσότητα του νερού που πίνουμε. Ακόμη και η κατά 5% μείωση των υγρών του σώματος θα προκαλέσει μια απώλεια 25-30% της ενέργειας στους περισσότερους ανθρώπους. Οκτώ ποτήρια νερό ημερησίως, που είναι περίπου 2 λίτρα, είναι μια επαρκής ποσότητα ενυδάτωσης. Η σωστή ενυδάτωση διατηρεί την υγιή σωματική λειτουργία και προλαμβάνει την κούραση.

Μακροθρεπτικά στοιχεία

Εκτός από το νερό, ο οργανισμός μας χρειάζονται επίσης υψηλής ενέργειας τροφές για να εκτελούν οι καθημερινές δραστηριότητες μας. Όλα τα τρόφιμα είναι κατανεμημένα σε τρία μεγάλα μακροθρεπτικά συστατικά: Υδατάνθρακες, Λίπη και Πρωτεΐνες. Ορισμένοι υδατάνθρακες μπορεί να είναι μια καλή πηγή ενέργειας, ενώ άλλοι μπορεί να προκαλέσει ανισορροπίες στα επίπεδου σακχάρου στο αίμα. Σιτηρά ολικής αλέσεως, όπως το ψωμί ολικής αλέσεως ή το καστανό ρύζι μπορεί να βοηθήσουν στην εξομάλυνση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Άλλοι υδατάνθρακες, όπως σοκολάτα, σόδα, τσιπς και μπισκότα είναι απλά σάκχαρα που προκαλούν τις αυξομειώσεις. Υπάρχουν επίσης διάφορα είδη λιπιδίων. Σπορέλαιο, ιχθυέλαιο, ελαιόλαδο, καθώς και τα φυσικά έλαια σε σπόρους και ξηρούς καρπούς, είναι υγιεινά για το σώμα και βοηθούν στην αύξηση της ενέργειας σας. Όλα τα επεξεργασμένα λιπαρά είναι ανεπιθύμητα, οπότε βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει τις ετικέτες των τροφίμων για την ποσότητα των λιπαρών αυτών ουσιών στα τρόφιμα σας. Η πρωτεΐνη είναι το τρίτο σε μακροθρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητο για την παραγωγή ενέργειας. Οι καλύτερες πηγές πρωτεϊνών προέρχονται από άπαχα κρέατα, ψάρια, λευκό κρέας κοτόπουλου, και υγιή πρωτεΐνη σόγιας. Αποφύγετε τις πρωτεϊνες από πρόχειρες τροφές, δεδομένου ότι στερούνται από θρεπτική αξία και συχνά είναι από επεξεργασμένο κρέας. Επίσης θυμηθείτε να μένετε μακριά από λιπαρά κομμάτια κρέατος. Ψάξτε για άπαχα κομμάτια που φέρουν την ένδειξη όπως το" φιλέτο "ή "κόντρα ".
Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την ενέργειά σας είναι πίνοντας ένα υγιές, θρεπτικό πρωτεϊνούχο ρόφημα. Για παράδειγμα, το Θρεπτικό Πρωτεϊνούχο Ρόφημα Formula 1 της Herbalife® προσφέρει την ιδανική ισορροπία σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και βιταμίνες που είναι σημαντικές για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.

Ενέργεια που διαρκεί

Ο οργανισμός μας απαιτεί υψηλής ενέργειας τρόφιμα για να εκτελεί τις καθημερινές ασχολίες μας και να διατηρεί ένα σταθερό επίπεδο ενέργεια;. Να θυμάστε, ο συνδυασμός της καλής διατροφής, πίνοντας άφθονο νερό και η αποφυγή τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε την ενέργεια που χρειάζεστε για να τροφοδοτήσετε τον οργανισμός σας κατά την διάρκεια της μέρας σας.
Ο Dr. Gratton επίσης είναι και Αντιπρόεδρος των Ιατρικών Υποθέσεων και Εκπαίδευσης της Herbalife

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου