Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016

Πότε το λίπος στην κοιλιά είναι επικίνδυνo

Είναι γνωστό ότι οι γυναίκες συσσωρεύουν λίπος κυρίως στους μηρούς και τους γλουτούς και γι’ αυτό το σώμα τους παρομοιάζεται με αχλάδι, ενώ οι άντρες κυρίως στον κορμό και την κοιλιά και γι’ αυτό το σώμα τους παρομοιάζεται με μήλο. Βέβαια υπάρχουν και άτομα που εμφανίζουν σχεδόν ομοιόμορφη αύξηση του λίπους σε ολόκληρο το σώμα τους.
Το πρόβλημα με το λίπος της κοιλιάς είναι ότι δεν περιορίζεται μόνο κάτω από το δέρμα (υποδόριο λίπος), αλλά περιλαμβάνει και το λίπος που εντοπίζεται βαθύτερα στην κοιλιά γύρω από τα εσωτερικά όργανα (σπλαχνικό λίπος).

Σύμφωνα με την Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας, τα άτομα με ομοιόμορφη κατανομή του λίπους, εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα υγείας οφειλόμενα στην παχυσαρκία, συγκρινόμενα πάντα με άτομα φυσιολογικού βάρους.

Το ποσό του λίπους που συσσωρεύεται στην κοιλιά υπολογίζεται απλά με τη μέτρηση της περιμέτρου μέσης. Η μέτρηση αυτή γίνεται με το άτομο σε όρθια θέση, και η μεζούρα τοποθετείται στο μέσο της απόστασης μεταξύ του κατώτερου σημείου των πλευρών και του ανώτερου σημείου των οστών της λεκάνης.Για τους άνδρες, η περίμετρος μέσης θα πρέπει να είναι ιδανικά λιγότερο από 94 εκατοστά. Εάν υπερβαίνει τα 102 εκατοστά, τότε αυξάνουν δραματικά οι πιθανότητες εμφάνισης προβλημάτων υγείας σχετιζόμενων με την παχυσαρκία. Οι αντίστοιχες τιμές για τις γυναίκες είναι 80 και 88 εκατοστά. 
Τι φταίει;
Η κληρονομικότητα φαίνεται να παίζει ρόλο τόσο στην εμφάνιση ή όχι της παχυσαρκίας όσο και στην κατανομή του λίπους. Οι άντρες από την άλλη έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποθηκεύουν το λίπος στην κοιλιά, σε αντίθεση με τις γυναίκες και αυτό είναι ακόμα πιο έντονο καθώς μεγαλώνουν. Όμως και οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, έχουν αυξημένο κίνδυνο και σχεδόν φτάνουν τα ποσά του σπλαχνικού λίπους των αντρών.
Βέβαια η κακή διατροφή, η αυξημένη πρόσληψη θερμίδων και λιπαρών, το αλκοόλ και η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας είναι οι κυριότερες αιτίες για τη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά.
Μαγικές τροφές που μπορούν να μειώσουν το λίπος στην κοιλιά δεν υπάρχουν. Αν όμως μειώσετε τα λιπαρά που λαμβάνετε, ακολουθήσετε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής και αρχίσετε μια ήπια αεροβική άσκηση (μπορείτε να ξεκινήσετε με γρήγορο περπάτημα), τότε θα δείτε την  περίμετρο της μέσης να μικραίνει!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου