Κυριακή, 22 Απριλίου 2012

Το πράσινο τσάι ιδανικό για τους ηλικιωμένους


Οι ηλικιωμένοι που πίνουν συχνά τσάι μειώνουν σημαντικά τις πιθανότητες να παρουσιάσουν κινητικές δυσκολίες που θα τους εμποδίζουν στην πραγματοποίηση και των πιο απλών καθημερινών τους δραστηριοτήτων . Αυτό είναι το κύριο συμπέρασμα  μεγάλης έρευνας που διεξήγαγαν Ιάπωνες επιστήμονες την τελευταία τριετία. Στην έρευνα συμμετείχαν χιλιάδες άτομα που είχαν συμπληρώσει το 65ο έτος ηλικίας τους. Για τον Γιασουτάκε Τομάτα, επικεφαλής της έρευνας και τους συνεργάτες του, από την μελέτη προέκυψαν σαφείς ενδείξεις ότι το πράσινο τσάι μπορεί να προστατεύσει τους ηλικιωμένους από το ενδεχόμενο της λειτουργικής ανικανότητας.
Με τον όρο αυτό οι επιστήμονες αναφέρονται στην αδυναμία του ατόμου να πραγματοποιήσει χωρίς βοήθεια απλές δραστηριότητες όπως: το ντύσιμο και το μπάνιο.  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι όσο συχνότερα ένας ηλικιωμένος πίνει πράσινο τσάι, τόσο απομακρύνεται από το ενδεχόμενο να αντιμετωπίσει αυτήν την ιδιαίτερα δυσάρεστη κατάσταση.
Συγκεκριμένα, όσοι πίνουν τουλάχιστον πέντε φλιτζάνια τσάι τη μέρα έχουν 33%  λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν στο μέλλον σοβαρές κινητικές δυσκολίες. Αντίθετα, όσοι ηλικιωμένοι αποφεύγουν να πίνουν ένα τουλάχιστον φλιτζάνι πράσινο τσάι τη μέρα έχουν 13% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν αυτές τις δυσκολίες. Τα ποσοστά αυτά όμως προκύπτουν από τους συμμετέχοντες στην έρευνα και οι ερευνητές ξεκαθαρίζουν ότι το πράσινο τσάι δεν μπορεί να είναι ο μοναδικός αποτρεπτικός παράγοντας για την εμφάνιση της λειτουργικής ανικανότητας.
Οι λάτρεις του πράσινου τσαγιού συνήθως ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή, γυμνάζονται συχνά και αποφεύγουν τις καταχρήσεις. Το πράσινο τσάι είναι μέρος του συνολικά υγιεινού τρόπου ζωής που ακολουθούν και τους προστατεύει σε μεγάλο βαθμό από τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων. Όσον αφορά στις κινητικές λειτουργίες όμως για τους ερευνητές είναι σαφές ότι το πράσινο τσάι ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες εξασφαλίζει μεγαλύτερη μυϊκή δύναμη στα πόδια.

flowmagazine.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου