Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΙ ΤΡΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΙΑ ΠΡΩΙΝΟ?


«Tο πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος», "φάε πρωινό μόνος, μοίρασε το μεσημεριανό με φίλους και δώσε το βραδινό στους εχθρούς σου", τόσα ρητά έχουν βγει κατά καιρούς για το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, αλλά εμείς συνεχίζουμε να το υποτιμάμε και ενίοτε να το παραλείπουμε από την διατροφή μας.
 Όσο και αν δε θέλετε να το παραδεχτείτε φαίνεται ότι η μητέρας σας είχε δίκιο: το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Για ποιους όμως ακριβώς λόγους είναι καλό να ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα πλούσιο και θρεπτικό γεύμα;

Παρέχει βασικά θρεπτικά συστατικά


Το σώμα σας χρειάζεται 50 διαφορετικά θρεπτικά συστατικά καθημερινά και το πρωινό προσφέρει ορισμένες από τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα. Όσοι τρώνε πρωινό είναι πιο πιθανό να προσλαμβάνουν την απαιτούμενη ποσότητα θρεπτικών συστατικών. Αντίθετα όταν παραλείπετε το πρωινό μπορεί να μην μπορείτε να αναπληρώσετε τις χαμένες θρεπτικές ουσίες αργότερα μέσα στην ημέρα.

Σας βοηθάει να παραμείνετε λεπτοί

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε πρωινό έχουν λιγότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι σε σχέση με εκείνους που δεν παίρνουν πρωινό. Το πρωινό γεύμα ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σας. Επίσης τα άτομα που παραλείπουν το πρωινό τείνουν να τρώνε περισσότερο όλη την υπόλοιπη μέρα.

Δίνει το έναυσμα για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

Αυτοί που τρώνε πρωινό έχουν την τάση να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές στη ζωή τους γενικότερα, όπως είναι η υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή και η τακτική φυσική δραστηριότητα. Η κατανάλωση πρωινού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο σοβαρών παθήσεων, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο διαβήτης, τα εγκεφαλικά επεισόδια και ο καρκίνος.

Παρά το γεγονός ότι ένα οποιοδήποτε πρωινό είναι καλύτερο από το να μην υπάρχει καθόλου πρωινό, αξίζει να δούμε τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές, που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε τη μέρα σας με τον καλύτερο τρόπο.

Επιλέξτε 3 από τις 4 ομάδες τροφίμων

Όλα τα ισορροπημένα γεύματα πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον 3 από τις 4 ομάδες τροφίμων από τον Οδηγό Τροφίμων του Καναδά: λαχανικά και φρούτα, σιτηρά, γάλα και τα προϊόντα του και κρέας και τα προϊόντα του.

Ενέργεια που διαρκεί

Για να προσφέρετε στο σώμα σας ενέργεια που διαρκεί επιλέξετε ένα πλούσιο πρωινό. Το ιδανικό πρωινό θα πρέπει να καλύπτει περίπου το 25% των ημερήσιων αναγκών σας σε θερμίδες. Αυτό θα σας βοηθήσει να αντισταθείτε στον πειρασμό για παχυντικά σνακς στη διάρκεια του coffee break.

Σιγουρευτείτε ότι παίρνετε πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη, που προέρχεται είτε από το γάλα και τα προϊόντα του είτε από το κρέας και τα προϊόντα του, αποτελεί βασικό συστατικό ενός υγιεινού πρωινού.
Μην ξεχνάτε τις φυτικές ίνες:

Οι φυτικές ίνες σας βοηθούν να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Όταν οι απλοί υδατάνθρακες αφήνουν το σώμα ‘’πεινασμένο’’ για ενέργεια, η επιλογή δημητριακών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες θα σας βοηθήσει να κρατηθείτε μέχρι το μεσημεριανό γεύμα.

Μετά από μια νύχτα ύπνου, το σώμα σας κυριολεκτικά λιμοκτονεί το πρωί. Η κατανάλωση πρωινού δίνει ώθηση στο μεταβολισμό σας και σας βοηθάει να κάψετε θερμίδες στη διάρκεια της ημέρας. Μερικοί άνθρωποι δυσκολεύονται να φάνε αμέσως μόλις ξυπνήσουν. Εφόσον φάτε μέσα σε 2 ώρες από την ώρα που θα ξυπνήσετε είναι μια χαρά. Αν δεν πάρετε πρωινό, δοκιμάστε τουλάχιστον να φάτε ένα φρούτο πριν ξεκινήσετε τη μέρα σας. Από τη στιγμή που θα ‘’εκπαιδεύσετε’’ το σώμα σας, αυτό θα ξυπνάει πεινασμένο και έτοιμο για φαγητό.
Επίσης είναι επιτακτική ανάγκη να κόψετε την κακή συνήθεια να τρώτε αργά τη νύχτα. Αν φάτε λίγο πριν πάτε στο κρεβάτι, φυσικά θα νιώθετε πλήρεις το επόμενο πρωί. Σταματήστε να τσιμπολογάτε 2-3 ώρες πριν πέσετε για ύπνο.

Ξεκινήστε δυναμικά την ημέρα σας - Γρήγορο και εύκολο πρωινό και φύγαμε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου