Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012

Μήπως η κουζίνα σου σε... παχαίνει;

Αναζητάς αποτελεσματικούς τρόπους για να ελέγξεις το βάρος σου; Μια καλή αρχή είναι να αλλάξεις τα πιάτα, τα ποτήρια και το φωτισμό της κουζίνας σου!
Διάβασε κάτι που αποκλείεται να έχει περάσει από το μυαλό σου: κάποια από τα «χαρακτηριστικά» της κουζίνας σου μπορεί να σαμποτάρουν κάθε προσπάθειά σου να ελέγξεις το βάρος σου. Νομίζεις ότι υπερβάλλουμε; Πρόσφατες έρευνες και έγκριτοι ειδικοί τα επιβεβαιώνουν. 
Η σκοτεινή πλευρά του... φωτός
Το έντονο φως μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του στρες και αυτό με τη σειρά του μπορεί να ανοίξει την όρεξή σου και να σε κάνει να τρως πιο γρήγορα και πιο πολύ. 
Τι να κάνεις: Κατά πάσα πιθανότητα η λύση είναι «ενσωματωμένη» στα έπιπλα της κουζίνας σου, αφού αυτά, πλέον, είναι εφοδιασμένα με περισσότερες από μία πηγές φωτισμού (λάμπες φθορισμού κάτω από τα κρεμαστά ντουλάπια, σποτ, ένα κεντρικό φωτιστικό κ.λπ.), τις οποίες μπορείς να ρυθμίσεις ανάλογα. Την ώρα που ετοιμάζεις το φαγητό είσαι ελεύθερη να ανάψεις όσα φώτα θες.  Όταν όμως σερβίρεις, φρόντισε ο φωτισμός σου να αντιστοιχεί το πολύ σε 240 Watts συνολικά. 
Δείξε μου το πιάτο σου
Έχει υπολογιστεί ότι περίπου το 50% του πληθυσμού συνηθίζει να αδειάζει τελείως το πιάτο του κάθε φορά που κάθεται στο τραπέζι. Δυστυχώς, τα τελευταία πέντε χρόνια η διάμετρός τους έχει επιμηκυνθεί κατά 3 έως 5 εκατοστά, γεγονός, που σε διευκολύνει στο να πάρεις (έως και 22%) περισσότερες θερμίδες από εκείνες που αντιστοιχούν σε μία μερίδα. 
Τι να κάνεις: Να προσαρμόσεις στα μέτρα σου τους κανόνες του σερβιρίσματος: χρησιμοποίησε το πιάτο της σαλάτας για το κυρίως φαγητό και το μεγάλο πιάτο για τη σαλάτα.
Μείνε στον πάγκο
Υπάρχει κάποιος που δεν αφήνει τις εφημερίδες, τα περιοδικά ή τους λογαριασμούς του σπιτιού να συσσωρεύονται στον πάγκο της κουζίνας; Μια ακατάστατη κουζίνα μπορεί να σε εμπνεύσει για εξίσου ακατάστατες διατροφικές συνήθειες. Για παράδειγμα, είναι πιο εύκολο να παραγγείλεις πίτσα από το να κάνεις στην άκρη όλα όσα έχεις στοιβάξει στον πάγκο και να αρχίσεις να μαγειρεύεις.
Τι να κάνεις: Τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο: αφιέρωσε ένα άλλο σημείο στην αλληλογραφία σου και στις εφημερίδες και φρόντισε να διατηρείς άδειο και καθαρό το μεγαλύτερο μέρος του πάγκου, έτσι ώστε να ετοιμάζεις το φαγητό με άνεση.
Σε χαμηλό ή ψηλό ποτήρι
Έχει διαπιστωθεί ότι πίνεις μεγαλύτερες ποσότητες χυμού όταν χρησιμοποιείς χαμηλά και φαρδιά ποτήρια, παρά όταν έχεις ψηλά και στενά. Και αυτό γιατί ασυναίσθητα λαμβάνεις υπόψη σου το ύψος και όχι το πλάτος, οπότε χάνεις την αίσθηση της ποσότητας και βάζεις διαρκώς συμπλήρωμα.
Τι να κάνεις: Χρησιμοποίησε τα ψηλά και στενά ποτήρια για αναψυκτικά και τα χαμηλά και φαρδιά αυστηρά για νερό. Όταν κάνεις δίαιτα αυτά που πίνεις έχουν την ίδια αν όχι μεγαλύτερη σημασία με αυτά που τρως. 
Το μάτι είναι αχόρταγο
Συνηθίζεις να ψωνίζεις προμήθειες για ένα μήνα και να τις φυλάς σε μεγάλα μπολ ή δοχεία; Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν έχεις περίσσεια τροφίμων ή υλικών, μαγειρεύεις έως και 23% περισσότερη ποσότητα από αυτήν που χρειάζεσαι. Φυσικά, το μεγαλύτερο μέρος της έξτρα ποσότητας καταλήγει στο στομάχι σου και όχι στα σκουπίδια.
Τι να κάνεις: Σε καμία περίπτωση να μην ξεχάσεις τις οικονομικές συσκευασίες. Μπορείς όμως να μοιράσεις το περιεχόμενό τους σε μικρότερα μπολ, έτσι ώστε να μην βλέπεις μεγάλες ποσότητες όταν μαγειρεύεις.
Η πολλή διαφάνεια βλάπτει
Σύμφωνα με έρευνες, ενδίδουμε πιο εύκολα όταν έχουμε τον πειρασμό μπροστά στα μάτια μας. Που σημαίνει ότι για να αντισταθείς σε εκείνα τα υπέροχα σοκολατάκια, θα πρέπει να τα βάλεις σε ένα αδιαφανές μπολ.
Τι να κάνεις: Βάλε όλα τα σνακ που σε βάζουν σε πειρασμό σε αδιαφανή δοχεία. Έπειτα τοποθέτησε τα δοχεία αυτά σε μέρη που δεν τα φτάνεις εύκολα. Ή βρες εναλλακτικές λύσεις για τα σνακ. Για παράδειγμα, αν τρως 1 φλ. φρούτα αντί για πατατάκια κάθε μέρα, μπορεί να χάσεις έως και 2 κιλά σε 6 μήνες.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος
Η κουζίνα είναι το δωμάτιο όπου βλέπεις τηλεόραση, δέχεσαι τις φίλες σου, προγραμματίζεις τις δουλειές που θα κάνεις κάθε μέρα. Οπότε είναι λογικό επακόλουθο να τσιμπολογάς ανά τακτά χρονικά διαστήματα. 
Τι να κάνεις: Μεταφέρσου στο καθιστικό. Βγάλε τον Η/Υ, το τηλέφωνο και την τηλεόραση έξω από την κουζίνα. Επιπλέον, όταν τελειώσεις με το μαγείρεμα και το γεύμα, σβήνε τα φώτα και κατευθύνσου σε κάποιο άλλο δωμάτιο του σπιτιού: δήλωσε στον εαυτό σου ότι η κουζίνα «έκλεισε».
.................................................................................................................

prevention.gr
Από τη Χρ. Χρόνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου