Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Σπουδαίες ΔΙΑΤΡΟΦικές επιστημονικές έρευνες.


ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ
Σε μια εποχή όπου όλοι μας λένε να σταματήσουμε να μεταφέρουμε λίπη στο σώμα μας και να ελέγχουμε την υγεία μας διαβάζοντας τις ετικέτες των προϊόντων της αγοράς, οι ερευνητές ενός ανεξάρτητου εργαστηρίου έθεσαν το εξής ερώτημα: Μπορούμε να εμπιστευόμαστε τις ετικέτες ότι λένε την αλήθεια; Και το θέμα δεν είναι απαραίτητα η ακρίβεια. Μερικά προϊόντα που είχαν ελεγχθεί και πέρασαν τα τεστ, παρά τις όποιες ανακρίβειες στις ετικέτες τους, είχαν στην πραγματικότητα λιγότερα λιπαρά ή περισσότερη πρωτεΐνη από ότι έγραφε η ετικέτα. Παρόλα αυτά υπήρξαν και προϊόντα που είχαν 20% περισσότερα λιπαρά από όσο είχε αναγραφεί στην ετικέτα – μάλιστα ένα εξʼ αυτών είχε 70% περισσότερα. Το να παρέχει κάποιος παραπλανητικές πληροφορίες στους καταναλωτές δεν θεωρείται παράνομο, καθότι οι κυβερνήσεις
επιτρέπουν στα τρόφιμα να περιέχουν 20% περισσότερα ανθυγιεινά θρεπτικά συστατικά από αυτά που αναγράφονται στην ετικέτα, μέχρι στο τέλος να λάβουνε μέτρα εναντίον τους. «Χωρίς Λιπαρά» σημαίνει «καθόλου λιπαρά», ενώ «Μηδέν Λιπαρά» σημαίνει «έως και μισό γραμμάριο». Η καλύτερη λύση για να αποφύγετε την μεταφορά λιπαρών στο σώμα σας είναι να μείνετε μακριά από προπαρασκευασμένες και κατεργασμένες τροφές.


ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ
Η λεζάντα «φτιαγμένο με δημητριακά ολικής αλέσεως» που εμφανίζεται στις ετικέτες κατεργασμένων τροφίμων όπως είναι τα δημητριακά, τα κράκερ και τα ψωμιά, δεν έχει νομιμοποιηθεί από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Για να είστε σίγουροι πως αγοράζετε ένα προϊόν με δημητριακά ολικής αλέσεως, διαβάστε πρώτα την λίστα περιεχομένων και ψάξτε για προϊόντα που φτιάχνονται 100% με ολική άλεση. Τα συστατικά συνήθως αναγράφονται από το περισσότερο (ποσοτικά) προς το λιγότερο, επομένως, το 100% ολικής αλέσεως θα πρέπει να βρίσκεται στην 1η θέση της λίστας. Μην αγοράζετε τρόφιμα που αναγράφουν ότι είναι φτιαγμένα από εμπλουτισμένο αλεύρι (που σημαίνει κατεργασμένο αλεύρι).


ΜΕΤΡΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΛΙΠΟΣ
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μετρήσετε το σωματικό σας λίπος (εκτός από τα παντελόνια που δεν σας κάνουν πλέον).Μάθετε ποιός είναι ο δείκτης της σωματικής σας μάζα (BMI: Body Mass Index) παίρνοντας τα κιλά σας και διαιρώντας τα με το τετράγωνο τους ύψους σας (σε μέτρα). Το αρνητικό εδώ είναι πως ο το BMI δεν ξεχωρίζει το λίπος ανάμεσα στον μυϊκό ιστό τα οστά σας, επομένως δεν θα είναι τόσο ακριβές αν θέλετε πραγματικά να γνωρίζετε το σωματικό σας λίπος.Μετρώντας την περιφέρεια της μέσης σας δίνει μια καλή εικόνα για το αν συσσωρεύετε σαρκικό λίπος το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε σακχαρώδη διαβήτη και καρδιακή πάθηση. ΟΙ άνδρες δεν θα πρέπει να έχουν περιφέρεια πάνω από 102 εκατοστά.Υπολογίστε την αναλογία μεταξύ περιφέρειας μέσης και περιφέρειας γοφών (WHR: Waist to Hip Ratio) διαιρώντας την περιφέρεια της μέσης σας με την περιφέρεια των γοφών σας. Όσο μικρότερο είναι το γινόμενο τόσο το καλύτερο για την αποφυγή προβλημάτων στην υγεία. Οι άνδρες θα πρέπει να κυμαίνονται από 0,9 και κάτω.


Γυμνάστε τα μπράτσα σας
Εσείς που είστε αρχάριοι στα βάρη κάντε κάμψεις αλτήρων από καθιστή θέση και δείτε τα μπράτσα σας να μεγαλώνουν.Κάθεστε στην άκρη ενός πάγκου με τα γόνατα ενωμένα και την πλάτη σας ίσια. Με τα χέρια τεντωμένα προς τα κάτω κάνετε κάμψη ταυτόχρονα και με τα δύο χέρια μέχρι επάνω, κατόπιν κατεβάζετε και επαναλαμβάνετε. Εάν ο μόνος τρόπος για να κάνετε κάμψεις με τους αλτήρες είναι να γείρετε το σώμα όλο προς τα πίσω, τότε ζητήστε από κάποιον να σας στηρίζει την πλάτη με τα χέρια του έτσι ώστε αυτή να παραμείνει ίσια. Εάν δεν υπάρχει κάποιος που θα μπορέσει να σας βοηθήσει, τότε κάντε κάμψη με το κάθε χέρι ξεχωριστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου