Πέμπτη, 4 Αυγούστου 2011

ΠΕΙΤΕ ΝΑΙ ΣΤΑ ΦΑΓΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ποια να επιλέξετε και ποια να αποφύγετε

Όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει, ο οργανισμός πέφτει. Ακούστε τις ανάγκες του σώματός σας και αντισταθείτε με σθένος στις τροφές που δεν… θέλει να φάτε.
Μάθετε τα διατροφικά «do’s» και «dont’s» του καλοκαιριού και δώστε… ups στον οργανισμό σου με
ένα «ναι» ή ένα «όχι».
Όχι
• Στο λίπος του κρέατος, των γαλακτοκομικών και στις λιπαρές σάλτσες. Τα λίπη και ιδιαιτέρως τα κορεσμένα (γαλακτοκομικών και κρέατος), εκτός του ότι είναι άκρως εχθρικά για τη σιλουέτα μας, επιμηκύνουν την παραμονή της τροφής στο στομάχι επιβραδύνοντας έτσι τη διαδικασία της πέψης. Το καλοκαίρι, λόγω της ζέστης, δυσχεραίνεται η λειτουργία του αναπνευστικού και του κυκλοφορικού συστήματος, γι’ αυτό στόχος είναι η όσο το δυνατό λιγότερη καταπόνηση του γαστρεντερικού σωλήνα και η ελάχιστη παραμονή μεγάλης ποσότητας αίματος στο πεπτικό σύστημα.
• Στα καρυκεύματα και τα μπαχαρικά, γιατί διεγείρουν το πεπτικό σύστημα και προκαλούν δυσφορία.
• Στον καφέ και το αλκοόλ, γιατί έχουν διουρητική δράση και επιταχύνουν την αφυδάτωση. Ειδικά το αλκοόλ σας φορτώνει και άχρηστες θερμίδες.
• Στα τηγανητά. Να θυμάστε: Μία τηγανητή πατάτα εμπεριέχει το λίπος που έχει 1 ολόκληρη βραστή πατάτα!
Ναι
• Σε τροφές πλούσιες σε νερό, ιχνοστοιχεία (π.χ. σίδηρος) και ηλεκτρολύτες (κάλιο, νάτριο κ.λπ.), όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και οι χυμοί τους, για ενυδάτωση.
• Στο ψάρι, το κοτόπουλο, τα άπαχα γαλακτοκομικά για την πρόσληψη πρωτεϊνών.
• Στα μικρά σε όγκο, τακτά και φτωχά σε λίπος γεύματα που είναι εύπεπτα.
• Σε τροφές πλούσιες σε σύνθετους υδατάνθρακες, όπως οι πατάτες, το καλαμπόκι και το ρύζι, που προσφέρουν ενέργεια.
• Στο ελαφρύ μαγείρεμα (π.χ. ατμομαγείρεμα) για να προστατέψεις εκτός από την υγεία σου και τη σιλουέτα σας.
• Στο αλάτι, αφενός γιατί κατακρατά υγρά στο σώμα, αφετέρου γιατί το νάτριο είναι ένας από τους βασικούς ηλεκτρολύτες που χάνονται με την εφίδρωση. Ωστόσο, δεν χρειάζονται υπερβολές. Το αλάτι που περιέχεται στις τροφές που καταναλώνουμε είναι συνήθως αρκετό.
• Σε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α, όπως καρότα, σκούρα πράσινα λαχανικά και βερίκοκα, που επιταχύνουν το μαύρισμα.
• Σε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως ντομάτες, πιπεριές, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, απαραίτητες για τη σύνθεση του κολλαγόνου. Είναι ένας τρόπος για να βοηθήσετε το δέρμα σας, αν παρ’ όλες τις προειδοποιήσεις κάθεστε με τις ώρες στον ήλιο.
Πηγή: myworld
femalecity.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου