Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

ΦΡΟΥΤΑ , ΧΥΜΟΙ Ή ΤΣΑΪ?

Τι είναι προτιμότερο να πίνουμε τώρα το καλοκαίρι, έναν δροσιστικό χυμό φρούτων ή ένα κρύο τσάι; Ποιο από τα δύο είναι πιο παχυντικό και ποιό μπορούμε να καταναλώνουμε χωρίς φόβο.
Φρούτα
Πέρα από τη γλυκιά γεύση και το άρωμα τους, προσφέρουν πολλές φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, ενώ είναι καλή πηγή υδατανθράκων και αντιοξειδωτικών. Στο πλαίσιο ενός ισορροπημένου διαιτολογίου και με βάση τις αρχές της μεσογειακής διατροφής, ένας υγιής ενήλικας πρέπει να καταναλώνει τρεις με τέσσερις μερίδες φρούτων ημερησίως ή δύο ποτήρια φρεσκοστυμμένου χυμού.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο χυμός φρούτων δεν έχει κανένα θρεπτικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με ολόκληρο το φρούτο, καθώς δεν διαθέτει φυτικές ίνες, παρά μόνο στις περιπτώσεις που περιέχει και τον πολτό του φρούτου.
Λόγω της έλλειψης φυτικών ινών, οι χυμοί έχουν την τάση να αυξάνουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, γι’ αυτό και στα άτομα με διαβήτη συστήνεται η κατανάλωση ωμών φρούτων και όχι η κατανάλωση χυμών. Ακόμη ένα πλεονέκτημα των φρούτων είναι ότι έχουν λίγες θερμίδες.
Ένα μέτριο φρούτο μάς δίνει λιγότερες από 100 θερμίδες. Το μόνο φρούτο που ξεπερνάει αυτόν τον αριθμό είναι το αβοκάντο, το οποίο περιέχει λιπίδια (κυρίως μονοακόρεστα) και μας δίνει περίπου 300 θερμίδες.
Οι καταλληλότερες ώρες κατανάλωσης των φρούτων είναι ενδιάμεσα στα γεύματα, ώστε να αυξάνεται η απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών τους και να υπάρχει η δυνατότητα σταθερής παροχής ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας-Σε κάθε περίπτωση, τόσο τα φρούτα όσο και οι χυμοί πρέπει να καταναλώνονται άμεσα από την στιγμή που κόβονται ή στύβονται.
Τσάϊ
Το τσάι αποτελεί σημαντική πηγή πολυφαινολών. Πρόκειται για ουσίες που αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά και μπορεί να είναι έως και πέντε φορές πιο αποτελεσματικά από τις βιταμίνες C και Ε που περιέχονται στα φρούτα.
Δυστυχώς και στην περίπτωση του τσαγιού, όσο αυξάνεται ο χρόνος παραμονής του από την παρασκευή μέχρι την κατανάλωση τόσο μειώνεται η περιεκτικότητα του σε πολυφαινόλες. Απαιτείται, λοιπόν, και σε αυτήν την περίπτωση άμεση κατανάλωση.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πολυφαινολών εντοπίζεται στο μαύρο τσάι, ακολουθεί το τσάι του βουνού (σιδερίτης) και μετά έρχεται το πράσινο τσάι.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της κατανάλωσης τσαγιού αντί φρούτων ή χυμών είναι ότι δεν έχει καθόλου θερμίδες και μπορεί να καταναλώνεται άφοβα, ακόμη και όταν κάνουμε δίαιτα, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας!
Η επιλογή
Η απόφαση για το αν πρέπει να καταναλώσει κανείς φρούτα, χυμό ή τσάι εξαρτάται από τη διάθεσή μας, το θερμιδικό υπόλοιπο που έχουμε μέσα στην ημέρα, το είδος των αντιοξειδωτικών που επιθυμούμε να πάρουμε και την κατάσταση της υγείας μας. Μία έξυπνη λύση είναι να συνδυάζουμε το τσάι με φρουτοχυμούς!
Απολαυστικός συνδυασμός πράσινου τσαγιού με ροδάκινα και λεμόνι
Υλικά:
  • 6 σακουλάκια πράσινο τσάι
  • 1 ½ λίτρο νερό
  • 3 ροδάκινα κονσέρβα κομμένα σε φέτες
  • Μέλι
  • Χυμός από 2 λεμόνια
  • 6 φυλλαράκια φρέσκια μέντα
Τρόπος παρασκευής:
  • Βράστε το νερό.
  • Βάλτε τα σακουλάκια τσαγιού και τα ροδάκινα σε μια κατσαρόλα. Βάλτε και το καυτό νερό και αφήστε τα στην κατσαρόλα να βράσουν για 5 λεπτά.
  • Αφαιρέστε τα σακουλάκια και βάλτε τα ροδάκινα στην άκρη. Προσθέστε τον χυμό λεμονιού και το μέλι και δοκιμάστε. Αφήστε το να κρυώσει και στη συνέχεια τοποθετείστε το σε μπουκάλια και βάλτε τα στο ψυγείο.
  • Για να σερβίρετε, γεμίστε ποτήρια με πάγο και ρίξτε το τσάι σας μαζί με τα ροδάκινα που έχετε φυλάξει και την μέντα.
  • toblogtonkirion.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου