Δευτέρα, 2 Μαΐου 2011

ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ VS ΧΥΜΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ



Έχετε ακούσει πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά για την καλύτερη προστασία της υγείας σας; Οι συστάσεις από τους οργανισμούς υγείας παγκοσμίως λένε πως ένας άνθρωπος μεταξύ 30 και 40 ετών χρειάζεται πάνω από έξι κούπες χυμού την ημέρα. Αυτό μεταφράζεται σε δύο μικρά πορτοκάλια το πρωί, δύο αχλάδια κι ένα μήλο μαζί με το μεσημεριανό γεύμα, έξι μανταρίνια με το βραδινό και μια μπανάνα, τρία καρότα συν δύο ακτινίδια ενδιάμεσα!

Σύμφωνα με στοιχεία διεθνών ερευνητικών κέντρων που σχετίζονται με τη διατροφή, μόνο το 4% των εργαζομένων έχει χρόνο και διάθεση για να τα καταναλώσει όλα αυτά. Βέβαια θα έπρεπε να το ακολουθεί και το 96% που δεν έχει χρόνο (περισσότερο διάθεση θα έλεγα) γιατί κάθε δόση φρούτων
μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής κατά 10%, ενώ προστατεύουν και από τον καρκίνο.

Είναι μια πολύ καλή λύση οι χυμοί που στύβουμε οι ίδιοι, αν και δεν είναι η πιο υγιεινή, μιας και το γεγονός ότι υπολείπονται σε φυτικές ίνες οδηγεί στην υπερπαραγωγή ινσουλίνης από τον οργανισμό για να αντιμετωπίσει την πλημμύρα της φρουκτόζης (μορφή ζάχαρης που περιέχεται στα φρούτα). Πράγμα που σημαίνει ότι ευνοεί την δημιουργία διαβήτη μακροπρόθεσμα.

Από θρεπτικής άποψης, από έναν φρεσκοστυμένο χυμό θα πάρετε περίπου το 50% των βιταμινών και των αντιοξειδωτικών που περιέχει το φρούτο, μιας και η πολτοποίηση ευνοεί την οξείδωση τους, συν του γεγονότος ότι το μέταλλο που πολτοποιεί τα φρούτα στους αποχυμωτές επιφέρει ακόμη μεγαλύτερη οξείδωση.

Τώρα αν ο χυμός που προτιμάτε είναι του εμπορίου (που δεν είναι ακριβώς χυμός, αλλά πολτός φρούτων συνήθως εισαγόμενων και κατεψυγμένων μαζί με συντηρητικά) θα έλεγα πως περιέχουν το 10-15% των βιταμινών και ιχνοστοιχείων του φρούτου.
Πάντως είναι πολύ καλύτερο να επιλέγεις μεταξύ ενός φρούτου ή του χυμού του, παρά ενός αεριούχου αναψυκτικού ή χυμού του εμπορίου. Στο κάτω-κάτω είναι ωραίο να φροντίζεις τον εαυτό σου!
stardust30.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου