Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σπουδάστε αυτό που σας ταιριάζει

PDF Εκτύπωση E-mail
Πώς να μάθετε τον εαυτό σας και να επιλέξετε το σωστό επάγγελμα
Αρκετοί νέοι χάνουν την ευκαιρία να βρουν και να ασχοληθούν με το επάγγελμα των
ονείρων τους, όχι γιατί δεν έχουν τη σωστή πληροφόρηση για την αγορά εργασίας, αλλά γιατί δεν έχουν τη σωστή πληροφόρηση για τον εαυτό τους και για το ποιοι είναι. Οι σπουδές είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στη ζωή του ανθρώπου. Καθορίζουν τη θέση του καθενός από εμάς στην κοινωνία και για κάποιους, ο πιο πετυχημένος είναι αυτός που κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Εσείς σπουδάσατε αυτό που θέλατε; Αν θα είχατε δεύτερη ευκαιρία θα αλλάζατε επαγγελματικό σας προσανατολισμό; Πώς επιλέγει το παιδί σας το μέλλον του; Ο Δημήτρης Βασιλακκάς, σύμβουλος σπουδών και επαγγελματικού προσανατολισμού, μας εξηγεί με ποια κριτήρια πρέπει να βρούμε τι μας ταιριάζει να σπουδάσουμε για να έχουμε ένα εγγυημένο μέλλον και προπαντός να μην μετανιώσουμε ποτέ για ένα από τα πλέον καθοριστικά βήματα της ζωής μας.
Είμαστε ό,τι σπουδάζουμε ή κάνουμε λανθασμένες επιλογές σταδιοδρομίας;
Οι σπουδές των παιδιών είναι μια από τις πλέον οικονομικά απαιτητικές υποχρεώσεις των γονέων. Οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις υψηλής σταδιοδρομίας που προτάσσει η αγορά εργασίας, σε συνδυασμό με το κυρίαρχο σύστημα επαγγελματικού προσανατολισμού έχει σαν αποτέλεσμα η εκπαίδευση του παιδιού να βασίζεται στη γρήγορη και επικερδή επαγγελματική αποκατάσταση. Ξέρετε γιατί γίνονται λανθασμένες επιλογές σταδιοδρομίας; Υπάρχει λανθασμένη η αντίληψη των γονέων ότι τα παιδιά τους πρέπει να ακολουθήσουν αυτό που ίσως κάνουν οι ίδιοι ή αυτό που τους αρέσει ή βολεύει. Επίσης, πολλοί φοιτητές επιλέγουν τα μαθήματα που οι φίλοι του σχολείου τους επιλέγουν. Αν είχαν επιλέξει ένα ρεύμα στο οποίο είναι πραγματικά ταλαντούχοι, τότε θα λάμψουν σε εκείνο τον τομέα αντί για το δημοφιλές ρεύμα, για το οποίο έχουν μέτριες η καθόλου ικανότητες. Έτσι, η επιλογή μιας σταδιοδρομίας σύμφωνα με τις δυνατότητές του ατόμου απαιτεί ώριμη λήψη αποφάσεων βάσει των δεξιοτήτων.
Ποιος είναι ο ρόλος του επαγγελματικού συμβούλου;
Είναι σαφώς να καθοδηγήσει γονείς και μαθητές να μελετήσουν προσεκτικά τις πιθανές επιλογές σπουδών-εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το «FutureAdvisor» είναι ο μόνος πιστοποιημένος φορέας παροχής μιας ολοκληρωμένη λύσης σε όλα τα εκπαιδευτικά θέματα που σχετίζονται με αυτή τη δύσκολη διαδικασία λήψης απόφασης, ακολουθώντας μια ανθρώπινη προσέγγιση και την τεχνογνωσία μας.
Η προσωπικότητα Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η προσωπικότητά μας στην επιλογή των σπουδών μας;Οι νέοι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα σοβαρό ερώτημα. Τι θα σπουδάσω; Είναι σε μια κρίσιμη ηλικία και άπειροι, καλούνται να κάνουν μια τεράστια επιλογή, αυτή του επαγγέλματος.
Η προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου διαμορφώνεται από μικρή ηλικία από επιδράσεις που προέρχονται από το περιβάλλον και πράγματα που κουβαλούμε μαζί μας πριν από κάθε εμπειρία. Όλα τα παραπάνω, μέχρι την ηλικία των 15 ετών έχουν διαμορφώσει τον ψυχικό μας κόσμο. Μεγάλο μέρος του ψυχικού μας κόσμου μένει θαμμένο στο υποσυνείδητο εάν δεν δοθεί το σωστό ερέθισμα. Σε αυτό το στάδιο βρίσκονται οι έφηβοι γι’ αυτό εξαρτώνται από τις γνώμες άλλων όσον αφορά τις αποφάσεις που οι ίδιοι πρέπει να λάβουν για τη ζωή τους. Βασική προϋπόθεση της συμβουλευτικής είναι ότι ξυπνά τα έμφυτα προσόντα μας που είναι σαφώς διαφορετικά στον καθένα μας. Μας βοηθά να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε βάσει της επικρατούσας κατάστασης μέσα στην οικογένεια και τις επιδράσεις ξένων παραγόντων. Βοηθά στη μετάβαση από το παλιό μονοδιάστατο μοντέλο επιλογής επαγγέλματος σε ένα νέο εξατομικευμένο μοντέλο. Ο ρόλος της συμβουλευτικής έγκειται στο να μετατρέπει τα έμφυτα προσόντα σε γνώσεις. Μέσα από τη διαδικασία της αυτογνωσίας, ο ενδιαφερόμενος ανακαλύπτει τον εσωτερικό του κόσμο και συνεπώς, μπορεί ορθότερα να επιλέξει το επάγγελμα της προτίμησής του και αντίστοιχα να αποφύγει λάθος επιλογές.
Τα τέσσερα σημαντικά βήματα Πώς είναι η συμβουλευτική διαδικασία;Η συμβουλευτική διαδικασία επικεντρώνεται στο άτομο και δεν μπορεί να είναι τυποποιημένη. Αγγίζει όλους τους τομείς της ζωής του ανθρώπου, όπως π.χ. ο ελεύθερός του χρόνος, ο τρόπος ζωής του, το εργασιακό περιβάλλον και οι άνθρωποι με τους οποίους θα συναναστρέφεται. Το πρώτο βήμα είναι η αυτογνωσία, το δεύτερο η πληροφόρηση, το τρίτο στάδιο είναι η λήψη απόφασης και το τέταρτο στάδιο η μετάβαση. Η αυτογνωσία είναι η γνωριμία με τον εαυτό μας, η διαφορετικότητα και η προσωπικότητα, οι προσωπικές αξίες, οι επαγγελματικές αξίες και οι δεξιότητες. Όταν λοιπόν έχεις αυτογνωσία, οδηγείσαι στο σωστό επάγγελμα και μπορείς να κάνεις μια πετυχημένη καριέρα στον τομέα σου. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι η γνώση είναι το μεγαλύτερο προσόν αυτού που πετυχαίνει. Η ραγδαία ανάπτυξη της γνώσης δίνει ευκαιρία σε αυτούς που έχουν την ικανότητα να την επεξεργαστούν και που αυτή η γνώση είναι πιστεύω. Έτσι οι ικανότητές τους γίνονται δεξιότητες, που τους δίνουν τη διαφορά στο επάγγελμα και την ανέλιξή τους. Και όλα αυτά έρχονται αντιμέτωπα με τη λογική ότι σπουδάζουμε και γινόμαστε ανθρώπινο δυναμικό στους τομείς που υπάρχουν ανάγκες.
ΤΗΣ ΝΑΤΑΣΑΣ ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΥΝΤΑΓΗ CAKE POPS ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ!

28 comments   1o βήμα: Θα χρειαστούμε 2 κέικ(βανίλια ή σοκολάτα) τα οποία θα τρίψουμε σε ένα τάπερ με τα χέρια μας μέχρι να γίνουν τρίμματα. Αφού τα τρίψουμε τα αφήνουμε στην άκρη και προχωράμε στο επόμενο βήμα. 2ο βήμα: Σε μπεν μαρί λιώνουμε ένα φακελάκι γλάσο σοκολάτας Γιώτης και 30γρ βούτυρο.Ανακατεύουμε καλά μέχρι να λιώσει καλά και στη συνέχεια το ρίχνουμε στο κέικ που έχουμε τρίψει.Ανακατεύουμε-πλαθουμε καλά με τα χέρια μας μέχρι το μείγμα μας να γίνει σαν μια μεγάλη συμπαγής μπάλα. 3ο βήμα :Κάνουμε με τη ζύμη μας μικρά μικρά μπαλάκια(εγώ τα έκανα μεγαλούτσικα γιατί έτσι μας αρέσουν καλύτερα)και τα βάζουμε στην καταψυξη να παγώσουν για 30'. σαν κεφτεδάκια δεν μοιάζουν??:) 4ο βήμα:A φού περάσει η μισή ώρα και έχουν παγώσει καλά τα βγάζουμε απο το ψυγείο και κάνουμε τρυπούλες με το ξυλάκι μας. Στη συνέχεια βουτάμε το ξυλάκι μας μέσα στη λιωμένη σοκολάτα (με την οποία θα επικαλύψουμε τις μπαλίτσες μας) και  το τοποθετούμε στην τρυπούλα πού

Mύθοι και αλήθειες για τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη

Μασάς τσίχλα χωρίς ζάχαρη μετά το φαγητό, πιστεύοντας πως η συνήθειά σου αυτή σε προφυλάττει από την τερηδόνα και τα σφραγίσματα; Δείχνεις ιδιαίτερη προτίμηση σε καραμέλες και αναψυκτικά με γλυκαντικά φοβούμενη μην παχύνεις ή ακολουθώντας τις συμβουλές του οδοντογιατρού, που κατά την τελευταία σου επίσκεψη στο ιατρείο, σου σύστησε να προτιμάς προϊόντα δίχως ζάχαρη; Μήπως όμως, η πρακτική αυτή αντί να σε ωφελεί, σε βλάπτει; Τι κίνδυνοι κρύβονται πίσω από τσίχλες και αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη; Οι οδοντίατροι, που συνιστούν στους ασθενείς να μασάνε τσίχλα χωρίς ζάχαρη μετά το φαγητό, μπορεί να χρειαστεί να επανεξετάσουν τις συμβουλές τους μετά τη δημοσίευση των ευρημάτων νέων ερευνών που δείχνουν πως η συνήθεια αυτή μπορεί να διαβρώσει τα δόντια. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό βρετανικό περιοδικό «British Dental Journal» υποστηρίζει πως υπάρχουν «κρυφοί κίνδυνοι» στα προϊόντα δίχως ζάχαρη, που μέχρι πρότινος θεωρούσαμε φιλικά προς τα δόντια. Μια ομάδα επιστημόνων από τα

Η γήρανση του δέρματος… και πώς συμβάλλει η διατροφή…

Η γήρανση του δέρματος, οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες, είναι ιονισμένα μόρια οξυγόνου, τα οποία αφού οξειδώσουν τα κύτταρα, τότε τα καταστρέφουν. Σημαντική οδηγία, είναι να λαμβάνουμε τις σύνηθες – φυσιολογικές ποσότητες, τροφίμων τα οποία θεωρούνται ως αντιοξειδωτικά. Να σημειωθεί, ότι δεν θα πρέπει να βρισκόμαστε σε παροξυσμούς και να επιδιώκουμε τη μέγιστου βαθμού κατανάλωση τέτοιων τροφίμων, διότι δρουν αντιστρόφως ανάλογα ως προς τη προστασία του οργανισμού, με αποτέλεσμα να θέτουμε τις βάσεις για πρόκληση τοξικότητας. Οι αντιοξειδωτικές τροφές, επιδρούν θετικά στο δέρμα, προστατεύοντας το κολλαγόνο και τους ιστούς από τις βλαπτικές επιδράσεις των ελεύθερων ριζών. Αντιοξειδωτικά τρόφιμα, είναι τα εξής: 1. Γαρίδες, μύδια και χταπόδι, με έντονη την περιεκτικότητα ψευδαργύρου. 2. Σκόρδο και κρεμμύδι, με έντονη την περιεκτικότητα σε αλλισίνη, η οποία προστατεύει το κολλαγόνο. 3. Κουνουπίδι και μα