Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

ΦΑΤΕ ΕΞΩ "ΕΞΥΠΝΑ"

Το καλοκαίρι όλοι μας συνηθίζουμε να τρώμε συχνότερα «έξω», όχι μόνο κατά τη διάρκεια των διακοπών, αλλά και όσο βρισκόμαστε ακόμη στην πόλη, περιμένοντας να ξεκινήσουν οι πολυπόθητες διακοπές. Είναι, όμως, σχετικά γνωστό σε όλους ότι το φαγητό σε ταβέρνες και εστιατόρια «κρύβει» διατροφικές παγίδες που μπορούν να μας επιβαρύνουν με πολλές περιττές θερμίδες και λίπη. Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τις παγίδες, να απολαύσουμε τις αυγουστιάτικες διακοπές ή να «επιζήσουμε» στην πόλη χωρίς ενοχές και το άγχος της ζυγαριάς; Διαβάστε τον οδηγό «εξόδου μετά φαγητού» που ακολουθεί και μάθετε να ελίσσεστε έξυπνα.

Αν είστε ακόμη στην πόλη
1.Κάτι ελαφρύ για το μεσημέρι
Το μεσημέρι στο γραφείο διαλέξτε κάτι ελαφρύ, ούτως ώστε στη βραδινή σας έξοδο να φάτε πιο ελεύθερα. Προτιμήστε, λοιπόν, ένα σάντουιτς με τυρί και ντομάτα ή μία σαλάτα με τόνο ή κοτόπουλο, ή μία αραβική πίτα με λαχανικά και τυρί ή ζαμπόν.
Το λάθος Nα μείνετε νηστικοί όλη την ημέρα. Με αυτό τον τρόπο, είναι βέβαιο ότι θα χάσετε τον έλεγχο στο βραδινό τραπέζι.

Πόσες θερμίδες
Σάντουιτς με τυρί και ντομάτα
....................... ...............250
Σαλάτα με τόνο........................................... ...............450
Σαλάτα με κοτόπουλο ................................................400
Αραβική πίτα με λαχανικά και τυρί ..............................300
Αραβική πίτα με λαχανικά, τυρί και ζαμπόν ..................340

2.Να ξεκινάτε με τη σαλάτα
Οι φυτικές ίνες των λαχανικών συμβάλλουν στο αίσθημα του κορεσμού και σας αποτρέπουν από το να φάτε πολύ στη συνέχεια. Προτιμήστε τις απλές σαλάτες ωμών ή βραστών λαχανικών, π.χ. αγγουροντομάτα, κολοκυθάκια, χόρτα, παντζάρια.
Τo λάθος Να επιλέξετε μια σαλάτα-βόμβα, δηλαδή χωριάτικη με φέτα, ανάμεικτες σαλάτες με τυριά και λιπαρές σος. Οι σαλάτες αυτές θεωρούνται κανονικό γεύμα. Φάτε, λοιπόν, μια μικρή ποσότητα (1-2 κουταλιές). Διαφορετικά, αν φάτε περισσότερο, πρέπει να είστε συγκρατημένοι με το κυρίως γεύμα.
Πόσες θερμίδες (ανά μερίδα)
Αγγουροντομάτα,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 300
Κολοκυθάκια ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,150
Χόρτα ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,150
Παντζάρια,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 200
Χωριάτικη ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,450
Ανάμεικτη με τυρί και σος ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,400

Σημ.: Στις θερμίδες κάθε σαλάτας, εκτός της τελευταίας που έχει σος, έχει συνυπολογιστεί και 1 κουταλιά λάδι.






Ζητήστε να σας σερβίρουν όλα τα πιάτα μαζί. Εάν π.χ. έχετε παραγγείλει ψάρι, ζητήστε να σας το φέρουν μαζί με τα «πρώτα» πιάτα και τις σαλάτες. Έτσι, αποφεύγετε την παγίδα να χορτάσετε με τα μεζεδάκια



3.Εστιάστε στο κυρίως πιάτο
Αν παραγγείλετε κυρίως πιάτο, αποφύγετε να τσιμπολογήσετε πολύ από τα μεζεδάκια στη «μέση». Επικεντρωθείτε στη σαλάτα λαχανικών και δοκιμάστε 3-4 μπουκιές από τα μεζεδάκια, αλλά στη συνέχεια συγκρατηθείτε περιμένοντας το κυρίως πιάτο.
To λάθος Να παραγγείλετε πολλά «πρώτα» πιάτα. Υπάρχει ο κίνδυνος να χορτάσετε με αυτά και, στη συνέχεια, να φάτε και ένα κυρίως πιάτο. Με αυτή την τακτική και θα επιβαρυνθείτε με πολλές περιττές θερμίδες και θα βαρυστομαχιάσετε.
Πόσες θερμίδες (ανά μερίδα)

Τζατζίκι ....................................................170
Μελιτζανοσαλάτα ......................................240
Τυροκαφτερή ...........................................320
Τυροπιτάκια (4 κομμάτια)........................... 600
Πατάτες τηγανητές ...................................410

4.Με μέτρο το ψωμί
Το ψωμί είναι απαραίτητο συμπλήρωμα του γεύματός σας και δεν υπάρχει λόγος να το στερηθείτε. Προσπαθήστε, όμως, να αρκεστείτε σε 1-2 φέτες.
Τα λάθη Να ξεκινάτε το γεύμα σας τρώγοντας ψωμί ή κριτσίνια. • Να «βουτάτε» το ψωμί στο λάδι της σαλάτας.
Πόσες θερμίδες
1 φέτα ψωμί.............................................80
1 φέτα ψωμί βουτηγμένη στο λάδι .........275

5.Προσοχή στο επιδόρπιο
Εάν το γεύμα σας είναι πολύ λιπαρό, προτιμήστε ένα ελαφρύ επιδόρπιο, π.χ. μία μπάλα παγωτό κρέμα ή σορμπέ, φρέσκα φρούτα, γλυκό του κουταλιού. Εάν πάλι το γεύμα σας είναι ελαφρύ, τότε μπορείτε να παραγγείλετε ένα πιο «σύνθετο» γλυκό, π.χ. τσιζκέικ, κρέμα καραμελέ, αμυγδαλόπιτα…
Το λάθος Να παραγγείλετε ένα γλυκό με περισσότερες θερμίδες από το γεύμα σας. Στην κατηγορία των «επίφοβων» επιδορπίων ανήκουν το brownie, η καρυδόπιτα με παγωτό και τα γλυκά Ανατολής.
Πόσες θερμίδες
1 μπάλα παγωτό κρέμα ............................................95
1 μπάλα παγωτό σοκολάτα ......................................100
1 μπάλα σορμπέ ......................................................70
Γλυκό του κουταλιού................................................ 60
Τσιζκέικ.................................................................... 530
Κρέμα καραμελέ ......................................................200
Βrownie με παγωτό ..................................................500
Καρυδόπιτα (95 γρ.) .................................................450
Αμυγδαλόπιτα (95 γρ.) ..............................................400
Μπακλαβάς (95 γρ.)................................................... 450






Μικρά μυστικά


Πριν φύγετε από το σπίτι, φάτε 1 φρούτο ή 1 μικρό κομμάτι τυρί με 1 φέτα ψωμί. Αργότερα, θα είστε πιο «εγκρατείς» στο τραπέζι.
Αν επιλέξετε μια πλούσια σαλάτα (π.χ. του σεφ, του Καίσαρα, χωριάτικη), προτιμήστε να τη συνδυάσετε με ένα απλό κυρίως πιάτο, π.χ. μπριζόλα ή ψητό ψάρι με πατάτες ή ρύζι. Αν επιλέξετε σαλάτα λαχανικών, «δικαιούστε» ένα πιο πλούσιο κυρίως πιάτο.
Μην αρχίσετε να πίνετε αλκοόλ πριν σερβιριστείτε, επειδή θα σας «ανοίξει» την όρεξη και θα φάτε περισσότερο.



Εάν είστε σε διακοπές
1.Στην ταβέρνα μία φορά!
Αποφύγετε να τρώτε στην ταβέρνα δύο φορές την ημέρα - μεσημέρι και βράδυ. Διαμορφώστε το πρόγραμμά σας έτσι ώστε να τρώτε έξω μία φορά την ημέρα.
To λάθος Να πάτε για φαγητό μία φορά, αλλά να φάτε για... δύο!
Για να μην πέσετε σε αυτή την παγίδα, φροντίστε να μην πάτε και τόσο πεινασμένοι στην ταβέρνα. Φάτε κάτι ελαφρύ στην παραλία, π.χ. 1 σάντουιτς, 1 τοστ, φρούτα με τυρί.
Πόσες θερμίδες
Τοστ με τυρί και ζαμπόν ....................................250
1 φέτα καρπούζι ...............................................60
1 φέτα πεπόνι................................................... 50
1 κομμάτι τυρί...................................................100

2.Απολαύστε τα θαλασσινά
Στις διακοπές, εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία να φάτε ψάρια και θαλασσινά. Προτιμήστε τα ψητά, βραστά ή αχνιστά με άφθονο λεμόνι. Έτσι το γεύμα σας θα είναι ελαφρύ, οπότε μπορείτε να πιείτε... περισσότερο ούζο ή κρασί (π.χ. 2-3 ποτήρια), τα οποία είναι και αρκετά θερμιδογόνα (1 ποτήρι κρασί έχει περίπου 70 θερμίδες και 1 ποτήρι ούζο σχεδόν τις διπλάσιες... ).
Το λάθος Να παραγγείλετε αποκλειστικά τηγανητά ψάρια ή θαλασσινά. «Ρουφάνε» πολύ λάδι και έχουν πολλές περιττές θερμίδες.
Πόσες θερμίδες (ανά μερίδα)
Μύδια ψητά ή βραστά............................................ 90
Κυδώνια ψητά ή βραστά.......................................... 90
Γαρίδες ψητές ή βραστές .........................................110
Γαρίδες σαγανάκι .....................................................190
Καραβίδες ψητές .......................................................100
Αστακός ψητός ή βραστός ........................................100
Τσιπούρα ψητή ..........................................................400
Μπακαλιάρος ψητός..................................................... 375
Σαργός ψητός ............................................................350
Τηγανητά καλαμαράκια ..............................................300
Ψητά καλαμαράκια ......................................................110
Χταπόδι ψητό ή βραστό ..................................................100

3.Πείτε «ναι» στα σουβλάκια
Το κλασικό «τυλιχτό» σουβλάκι με ντομάτα, τζατζίκι και κρεμμύδι θεωρείται ένα ισορροπημένο μικρό γεύμα. Για να αποφύγετε, όμως, τις περιττές θερμίδες, παραγγείλετε το σουβλάκι σας με αλάδωτη πίτα.
Το λάθος Να φάτε τα σουβλάκια χωρίς σαλάτα. Φροντίστε, λοιπόν, να τα συνοδέψετε με 1 απλή αγγουροντομάτα, που θα σας χορτάσει.
Πόσες θερμίδες
Τυλιχτό σουβλάκι με καλαμάκι..................................... 360
1 καλαμάκι ................................................................140
1 πίτα .........................................................................180



Μπορείτε να παραγγείλετε ακόμη και το πιο πλούσιο σε θερμίδες πιάτο, π.χ. κόκορα κρασάτο, αρκεί να είστε σε θέση να σταματήσετε μόλις χορτάσετε και όχι όταν «καθαρίσετε» το πιάτο σας!



4.Απολαύστε έξυπνα την πίτσα
Προτιμήστε μία πίτσα με λεπτή και τραγανή ζύμη, και σάλτσα ντομάτας που έχει λιγότερες θερμίδες από τις σάλτσες με βάση την κρέμα γάλακτος.
Το λάθος Να συνδυάσετε την πίτσα με μια πλούσια σαλάτα τύπου σεφ ή Καίσαρα. Είναι προτιμότερο να επιλέξετε μια πιο απλή σαλάτα λαχανικών, χωρίς σος και τυρί.
Πόσες θερμίδες
1 κομμάτι πίτσα μαργαρίτα........................ ...........................250
1 κομμάτι πίτσα σπέσιαλ (τυρί, ζαμπόν, μπέικον) ....................310
1 κομμάτι πίτσα με κρέμα γάλακτος....................................... 500
Σαλάτα του σεφ.................................................................. 500

5.Αποφύγετε το επιδόρπιο
Στα γεύματα των διακοπών, που συνήθως είναι αρκετά πλούσια, είναι προτιμότερο να αποφεύγετε το επιδόρπιο, εκτός αν έχετε σκοπό να φάτε μόνο φρούτα.
To λάθος Το παγωτό μετά το γεύμα. Προτιμήστε να βγείτε αργότερα μια βόλτα, στη διάρκεια της οποίας μπορείτε να απολαύσετε ένα παγωτό ή ένα γλυκό. Διαφορετικά, μπορεί να πέσετε στην παγίδα να φάτε δύο φορές γλυκό μέσα στην ίδια ημέρα (δηλαδή μετά το γεύμα, αλλά και αργότερα), κάτι που αποτελεί υπερβολή.



Μικρά μυστικά

Εάν είστε εγκρατείς, «μοιράστε» το αλκοόλ, π.χ. 1 ουζάκι με μεζέ ή 1 μπίρα το μεσημέρι και 1-2 ποτήρια κρασί στο δείπνο. Διαφορετικά, προτιμήστε να πιείτε αλκοόλ μόνο μία φορά την ημέρα.
Μην παραγγέλνετε τηγανητές πατάτες σε κάθε γεύμα. Επιλέξτε και άλλα συνοδευτικά, π.χ. ρύζι, βραστά λαχανικά, αλλά και βραστές πατάτες, που δεν έχουν τόσες θερμίδες όσο οι τηγανητές.
Καταναλώνετε με μέτρο τα τηγανητά λαχανικά, π.χ. τηγανητές μελιτζάνες και κολοκύθια, επειδή απορροφούν πολύ λάδι. Επιπλέον, ο συνδυασμός τους με το τζατζίκι, την τυροκαυτερή ή τη μελιτζανοσαλάτα με μαγιονέζα είναι ιδιαίτερα παχυντικός, οπότε, αν επιλέξετε να απολαύσετε αυτόν το συνδυασμό, φάτε μια μικρή ποσότητα από το κυρίως γεύμα. 
vita.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου