Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

Μαρούλι


Θεωρείται χαμηλοθερμιδικό λαχανικό, αλλά η διατροφική του αξία δεν υστερεί έναντι των άλλων σωματοφυλάκων, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητάς του σε καροτενοειδή. Διαδεδομένο ευρέως στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία για τις θεραπευτικές του ιδιότητες, καθώς και στην Κίνα, λόγω του ότι φέρνει καλή τύχη.
Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, ενώ η ταυτόχρονη παρουσία του β-καροτενίου το καθιστά ζωτικής σημασίας λαχανικό στον μεταβολισμό της χοληστερόλης. Σύμφωνα με έρευνα του  επιστημονικού περιοδικού «Clinical Nutrition», η επίδραση του μαρουλιού σε πειραματόζωα κατέληξε σε σημαντική μείωση του
πηλίκου LDL/HDL και των επιπέδων της ηπατικής χοληστερόλης κατά 44%, ενώ η απορρόφηση της διατροφικής χοληστερόλης μειώθηκε κατά 37%. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης C, της Ε και των καροτενοειδών στο πλάσμα του αίματος.
Η παρουσία φυλλικού οξέος δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για τη διαχείριση των υψηλών επιπέδων της ομοκυστεΐνης, ελαττώνοντας τον κίνδυνο εμφράγματος ή εγκεφαλικού
επεισοδίου, ενώ το περιεχόμενο σε αυτό κάλιο ρυθμίζει την υπέρταση. Η παρουσία των φυτικών ινών βελτιώνει την κατάσταση του παχέος εντέρου, μειώνει τον κίνδυνο καρκινωμάτων ή τη δημιουργία εκκολπωμάτων, ενώ ο γλυκαιμικός έλεγχος στα διαβητικά άτομα γίνεται ευκολότερος παρουσία αυτών.
Τέλος, σημαντικός είναι ο ρόλος του χρωμίου στο μαρούλι, καθώς παίζει ρόλο κλειδί μεταξύ του μορίου της ινσουλίνης και του κυτταρικού υποδοχέα για τη σωστή μεταφορά της γλυκόζης στο εσωτερικό των κυττάρων.

Διατροφική ανάλυση ανά 100 γραμμάρια ωμού λαχανικού
Θερμίδες (Kcal 15
Ολικοί υδατάνθρακες (gram) 2.8
Πρωτεΐνες (gram) 1.4
Ολικά λιπαρά (gram) 0.2
Ω 3 λιπαρά οξέα (mg) 58
Ω 6 λιπαρά οξέα (mg) 24
Βιταμίνη Α (IU) 7404
Βιταμίνη C (mg) 18
Βιταμίνη Κ (mcg) 174
Φολικό οξύ (mcg) 38
Ασβέστιο (mg) 36
Σίδηρος (mg) 0.9
Μαγνήσιο (mg) 13
Κάλιο (mg) 194
Φυτικές ίνες (gram) 1.3
  diatrofi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου